tertarik apabila sume org bercerita tentang sahabat masing2..

 

Tapi aku?

 

Aku bukannya tiada sahabat.

 

Cuma diri ini yg tak reti nak bersahabat seperti mereka.

 

Aku tidak pandai bergurau senda

 

Aku tidak pandai berkata-kata

 

Aku tidak pandai mengambil hati semuanya

 

Seperti sahabat -sahabat mereka yang lain.

 

 

 

Cuma aku doakan korang dari jauh. Mungkin aku tak pandai semuanya..

 

Tapi insyaAllah, aku lebih suke “let the actions tell everything”

 

Maafkan aku kalau aku tidak reti untuk mengungkapkan “uhibbuka fillah, uhibbuki fillah, uhibbukum fillah dan sebagainya”

 

Kerana aku seorang hati yg kering yg kadangkala lencun selencunnya.

 

 

 

Ada seorg yang bertanya, “Usaha@action tu bagaimana?”

 

Termenung…

 

Mungkin kerana dia tidak nampak dan tidak rasa apa yg aku usahakan..

 

Biarlah Allah yg tahu semuanya..

 

 

 

Terima kasih sahabat semua.. maaf tak pandai nak expleng satu persatu.. jadi ini semuanya untuk anda..

 

Aku tidak tunjuk bukan maksudnya aku tidak tahu menghargai atau tidak sayang, tapi aku suka melihat kegembiraan anda semua.

 

Dan sekiranya aku pergi, aku pergi membawa sebuah memori tercipta… (jiwang abes)

 

 

 

Aku nak jadi macam angin…

 

Yang orang tak nampak..

 

Tapi terasa nyaman pabila bertiup..

 

 

 

Semoga anda bergembira..

 

Till Jannah…

 

 

* Ranchodas Chanchad@ Phunsuk Wangdu in the making… If you understeng these words, you will understand all..

 

 

 

